GroenLinkse jongeren stoepkrijten voor verandering

donderdag 16 februari 2017 14:46

Afgelopen nacht hebben jongeren van DWARS, GroenLinkse jongeren door heel Nederland op grote pleinen gekrijt. In Leeuwarden is de volgende tekst te lezen: “Is Leeuwarden er klaar voor? Tijd voor verandering!”
De jongeren van GroenLinks voeren actie omdat zij vinden dat politieke partijen te veel op de korte termijn denken.

De stoepkrijtactie heeft tot doel om kiezers wakker te schudden. “Het is de hoogste tijd om aan het toekomstbeeld van Nederland te denken. Er moet nu echt een ambitieus meerjarenplan komen om klimaatverandering te voorkomen. Dat betekent ook dat we moeten nadenken over de stad van de toekomst. Bijvoorbeeld door nu alvast te beginnen met het verbeteren van het openbaar vervoer. Dit is het moment om op een politieke partij te stemmen die verder kijkt dan één regeerperiode!” betoogt voorzitter Blokhuis.

Ook wakker worden met een oproep om meer aan de toekomst te denken? De boodschap is te lezen op de grote pleinen van Amsterdam, Eindhoven, Groningen,  Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht  en Wageningen.