Voormalig GroenLinks-leider Bram van Ojik doet mee in Leeuwarden

donderdag 23 februari 2017 22:05

Op zaterdag 25 februari komt Bram van Ojik, nummer tien op de lijst voor de Tweede Kamer,  de GroenLinks-campagne in Leeuwarden ondersteunen. Aansluitend op de Provinciale Ledenvergadering, gaat hij samen met een groep vrijwilligers huis-aan-huis campagne voeren in de Vlietzone.

Een van de belangrijkste pijlers van de GroenLinks-campagne is het langs de deuren gaan. Kandidaat-Kamerleden ondersteunen door het hele land deze actie. Iris Bos, lid van het campagneteam in Leeuwarden, zegt: “Het is een intensieve maar efficiënte manier van campagne voeren en wij denken dat persoonlijk contact tussen kiezer en campaigners de doorslag gaat geven bij zwevende kiezers.” Campagneleider Evert Stellingwerf is blij met de steun van meerdere kandidaat-Kamerleden. Naast Bram van Ojik op 25 februari, komt huidig kamerlid Rik Grashoff op 4 maart helpen. “Voor 11 maart proberen we nog een aansprekende kandidaat naar Leeuwarden te halen. De kandidaten brengen vaak extra enthousiasme en ervaring mee. Het is een geweldige stimulans voor de vrijwilligers om op pad te gaan met iemand die door hun actie in de kamer kan komen.”

Bram van Ojik is econoom en was actief als actievoerder, diplomaat, ambtenaar en tweemaal als Kamerlid. Van 2012 tot 2015 was hij fractievoorzitter voor GroenLinks in de Tweede Kamer. In mei 2015 maakte hij plaats voor de huidige partijleider Jesse Klaver.