Nicolai nieuwe wethouder PAL GroenLinks

dinsdag 21 maart 2017 19:26

De fractie en het bestuur van PAL GroenLinks dragen Jan Atze Nicolai voor als haar opvolger voor de periode tot aan de verkiezingen in november. Jan Atze is de huidige fractievoorzitter van de fractie in de gemeenteraad. Wij vertrouwen erop dat hij met zijn jarenlange ervaring in de raad en zijn duidelijke GroenLinks-profiel een goede vertegenwoordiger van onze partij in het college zal zijn.

Zojuist heeft de Kiesraad officieel bekendgemaakt dat PAL GroenLinks wethouder Isabelle Diks met veel voorkeursstemmen in de Tweede Kamer gekozen is. Dat is voor haar een enorme eer en wij feliciteren haar met haar zetel. Uiteraard zullen we haar daarmee ook moeten missen als ervaren en bevlogen bestuurder in Leeuwarden.

Gelijktijdig met het voordragen van Jan Atze Nicolai benoemt de fractie Evert Stellingwerf als fractievoorzitter. Evert is op dit moment drie jaar raadslid en woordvoerder op het gebied van verkeer, ruimtelijke ordening, wonen, milieu en sport. Tot vorig jaar was hij werkzaam als planoloog.

Zodra Jan Atze Nicolai aangesteld wordt als wethouder zal zijn zetel in de gemeenteraad opgevuld worden door Petra Vlutters. Zij is momenteel werkzaam als fractieassistent bij de fractie van PAL GroenLinks en al jaren een betrokken lid. Daarnaast is ze maatschappelijk actief in tal van groene en sociale organisaties, waaronder het Milieuplatform Leeuwarden en het wijkpanel van Heechterp-Schieringen.

Met dit besluit zal PAL GroenLinks zich blijven inzetten voor een sociale en groene gemeente Leeuwarden.