Blij verrast, een voortuin!

zondag 14 mei 2017 21:59

Marc had wel gezegd dat er een verrassing zou komen en eigenlijk laat Isabelle zich niet graag verrassen, maar… Dit was echt een prachtige verrassing, een prachtig cadeau van PAL GroenLinks en alle groene vrienden die wilden meedoen met dit mooie geschenk! Isabelle straalde van blijdschap bij het zien van wat uiteindelijk die verrassing was!

Vrijdag 12 mei
Vrijdag 12 mei nam onze wethouder van Groen en Wonen, Isabelle Diks afscheid van de gemeente Leeuwarden met een receptie in Neushoorn. Na de toespraak van burgemeester Crone kreeg fractievoorzitter van PAL GroenLinks, Evert Stellingwerf het woord. Al snel zocht hij live verbinding met de Minnemastraat. Femke Molenaar, campagneleidster nam het woord aldaar van Evert over. Zij verwoordde een stukje verontwaardiging, want hoe was het mogelijk, dat een wethouder met de mond vol van eetbare stad en van stedelijk groen, slechts een betonnen voortuin had? Niemand gelooft toch dat Isabelle dit eigenlijk niet anders wenste. Zo kon dat niet en was zij de boer opgegaan, had een plan gemaakt en medestanders gezocht en gevonden.

Met medeweten van Marc, de partner van Isabelle Diks, was vrijdagmiddag, tussen vier en vijf uur de monumentale stoep van Minnemastraat 51 omgebouwd tot een hangende, fleurige en eetbare stadstuin. Het live-beeld, hoewel op zijn kant, draaide naar de voorgevel van het huis en hoewel de harde werkers nog bezig waren, werd de fraaie tuin zichtbaar. De ex-wethouder Groen, Isabelle was zichtbaar blij verrast!

Een gezamenlijk cadeau
Aan deze verrassing werkten mee: De Groene Apotheek, Friese Milieu Federatie en Talent Centrum Fryslân. Ook heeft een aantal groene vrienden uit Leeuwarden plantjes geschonken en geplant, zoals de Bomenridders Leeuwarden, Voedselbos Leeuwarden, Nordwin College Leeuwarden en Leerschool Permacultuur. Maar ook werkten mee Piet van der Wal, Andries Bergsma, Douwe Hoekstra, Petra Vlutters, Thewis Kooistra, Aad van de Burg, Evert Stellingwerf, Marcia Dijkstra en niet te vergeten Femke Molenaar!

Dank
Na het zien van de beelden dankte de  vertrekkende wethouder, de verrassing was groots gelukt. Ze moet zich de komende tijd echt gaan losrukken, want ze heeft met hart en ziel gewerkt voor de stad en de regio.