Campagne nieuws mei 2017

donderdag 04 mei 2017 21:09

Sinds kort is er een PAL GroenLinks campagnekernteam actief!
Er is een eerste begin gemaakt om van de gemeenteraadsverkiezingen van november 2017 een succes te maken. Er worden plannen gesmeed en er worden al kleine activiteiten georganiseerd. Dit is een opmaat naar het grote campagnewerk van na de zomervakantie.

Femke Molenaar, campagneleider stelt zich voor
Mijn naam is Femke Molenaar, ik ben sinds november afgelopen jaar actief binnen GroenLinks en sinds maart actief als campagneleider van Leeuwarden voor PAL GroenLinks. Een van de belangrijkste dingen in die hoedanigheid vind ik om zoveel mogelijk leden en sympathisanten te betrekken (bij de activiteiten, informatiestroom en de campagne) en met elkaar te verbinden. Ik ga daarom met zoveel mogelijk mensen in gesprek om ze te leren kennen en te horen welke bijdragen ze willen en kunnen leveren aan PAL GroenLinks. Bij mooie ideeën kunnen we -samen met het Campagnekernteam- gaan sparren hoe we dit kunnen omzetten tot concrete uitvoerbare acties. Wanneer iemand een concreet idee heeft, bekijken we hoe we daar handen en voeten aan kunnen geven of hoe we dit kunnen faciliteren.

Zo had een student milieukunde het idee om iets te gaan organiseren op het Van Hall. Tijdens de landelijke campagne had hij een aantal posters van GroenLinks opgehangen om vervolgens te ontdekken dat boze boeren in opleiding ze er weer af trokken. Het GroenLinks standpunt omtrent de nodige veranderingen in de landbouw zou daarom een mooi onderwerp voor een debat zijn tussen Rik Grashof, die als Tweede kamerlid GroenLinks met landbouw, natuur en visserij in zijn portefeuille, alles van de visie van GroenLinks kan toelichten) op het Van Hall. En hiermee is een idee voor een mogelijke activiteit geboren….

Huis aan Huis informatie verzamelen
In mei gaan we op 3 dagen de wijken/dorpen in. Niet om te zenden, maar om te vragen en te luisteren. We willen in Mantgum, in de Vosseparkwijk en in de Zuidlanden alle bewoners huis aan huis gaan vragen wat zij belangrijk vinden in hun wijk of dorp en hoe ze zich hierover (laten) informeren. Met een stel GroenLinks leden en sympathisanten verzamelen we thuis bij een GroenLinkser in die buurt, krijgen we tekst en uitleg voor de huisaanhuis actie en dan trekken we onze groene jasjes aan en gaan we het dorp/de wijk in.

Voor GroenLinksers een leuke manier om andere GroenLinksers te ontmoeten en zich samen in te zetten voor het zichtbaar en groter maken van ‘Onze Club’. Daarnaast helpt deze informatie ons in aanloop naar de raadsverkiezingen tot goede keuzes te komen op het gebied van ons programma en de wijze van campagne voeren.

De Planning voor de Huis aan Huis Enquête is:

zaterdag 13 mei tussen 16.00 en 18.00 in Mantgum (vervoer wordt geregeld)
woensdag 17 mei tussen 19.00 en 21.00 in de Vosseparkwijk in Leeuwarden
zaterdag 20 mei tussen 16.00 en 18.00 in de Zuidlanden..

Denk je nu: “Daar wil ik wel bij helpen!” of “Ik zou graag…..”  laat het dan vooral weten! Neem contact op met Femke;

email: f.molenaar@palgroenlinks.nl
Telefoon: 06-29 19 76 51