Geen plek voor een kind’

zondag 24 september 2017 21:25

Op woensdag 27 september organiseren GrienLinks, ChristenUnie, D66 en PvdA uit de gemeenten Tytsjerksteradiel en Leeuwarden een interactieve avond met als thema; Geen plek voor een kind, het leven van kinderen in een gezinslocatie.

Piter Tjeerdsma en Alka Sadat vertonen hun documentaire
‘Fleur op’ e flecht’, gemaakt voor Omrop Fryslân en uitgezonden op NPO1.

Martin Vegter van Defence for Children levert een bijdrage en er zijn een aantal mensen aanwezig die vanuit persoonlijke ervaring hun verhaal vertellen. Er zal, onder leiding van Gerard van der Veer, ruimschoots gelegenheid zijn om met betrokkenen in gesprek te gaan over het leven van kinderen die Nederland moeten verlaten. Ook zullen mensen aanwezig zijn die zich met hart en ziel inzetten voor het kinderpardon, waaronder Esther van Dijken.

Burgum is een gezinslocatie van het COA. Hier wonen gezinnen met minderjarige kinderen, die worden voorbereid op de terugkeer naar het land van herkomst. Gedwongen uitzettingen vinden regelmatig plaats. Genoemde partijen maken zich grote zorgen over de impact die dit heeft op de betrokken kinderen. Op deze avond zal het persoonlijke, menselijke verhaal centraal staan.

• De bijeenkomst woensdag 27 september
• Glinstrastate, Schoolstraat 83 n Burgum.
• Inloop vanaf 19.30 uur, start programma 19.45 uur

Aanmelding graag via geenplekvooreenkind@gmail.com

De volledige uitnodiging vindt u hier.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Brigitta Scheepsma tel. 06 11085017 of Jantsje van der Veen tel. 06 29235512